Netto radiobestedingen gestegen met 12 procent in het derde kwartaal van 2013

autoradio

‘De adverteerders weten de weg naar radio te vinden. We zien al een aantal kwartalen een positieve trend in het herstel. Radio gaat een nieuwe fase in met meer en betere distributie en ontvangstkwaliteit. Adverteerders onderkennen dit’ zegt Liedewij Hentenaar op Adformatie.nl

Ik begrijp deze verklaring niet. Ja, ik weet dat “we” in de toekomst overgaan op digitale radio (DAB) en dat er ooit veel meer radiozenders zullen komen. Maar welke revolutie op dit vlak heb ik gemist in 2012/2013?

En bovendien, de meeste mensen luisteren radio in de auto. De kwaliteit van de autoradio-ontvangst is volgens mij het afgelopen jaar niet erg veranderd, en bovendien is het aantal files in 2012 sterk gedaald,met 40% tot zelfs 50% . Dat leidt toch tot kortere reistijden en dus tot minder luisteren naar de autoradio?

Heeft iemand een verklaring voor de toename van radioreclame?

foto: flickr.com/photos/raysawhill/

Advertenties